Marketing w serwisach internetowych to szeroko rozumiana działalność mająca na celu promocję produktów, usług, marek oraz stron internetowych. Celem marketingu internetowego jest zwiększenie ruchu na stronie, budowanie wizerunku marki, pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie lojalności dotychczasowych klientów. Oto kilka popularnych technik marketingu internetowego:
Podstawową techniką jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na optymalizacji treści i kodu strony, tak aby pojawiała się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Skutkuje to w późniejszym czasie większe dotarcie oraz pozyskanie klienta.
Reklama w wyszukiwarkach, polega na wyświetlaniu reklam na stronie wyników wyszukiwania, które są płatne za każde kliknięcie. Dzięki czemu nasza strona internetowa może generować przychody za same wyświetlanie reklam.
Reklamowanie w socialmediach. Marketing w mediach społecznościowych prowadzeniu kont w popularnych serwisach, takich jak Facebook, Tiktok i Instagram, w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i zbudowania wizerunku marki swoimi postami oraz relacjami.
Marketing szeptany jest to rekomendacja ze strony znajomych oraz klientów którzy wykorzystali usługi. Statystycznie najlepszą reklamą jest nasz klient lub znajomy (przynajmniej na początku naszej działalności).