Czym jest E-commerce?
Jest to branża zajmująca się e-handlem, czyli inaczej handlem internetowym. Polega na zawieraniu transakcji handlowych przez Internet, które realizowane są najczęściej przy pomocy sklepów internetowych.
E-commerce nie tylko obejmuje wymianę towarów oraz usług. Dodatkowo do tego grona zaliczane są akcje promocyjne oraz marketingowe.
Według badań wykonanych przez Gemius, 62% polskich internautów korzystało z usług sklepów internetowych w 2019 roku. Porównując badania z kolejnych lat – w 2020 procent wynosił aż 73%, a w 2021 roku 77%.
Patrząc na procentowy wzrost z roku na rok, prawdopodobnie w 2022 roku przebije 80%. Jedno jest pewne, pandemia znacznie wzmocniła E-commerce w poprzednich latach, gdzie już w tamtym momencie była w bardzo dobrym miejscu.

Korzystanie z Internetu jest coraz bardziej powszechne. Pierwotnie stosowany był w celach rozrywkowych, obecnie nawet marketing oraz branże internetowe z roku na rok pną się do góry.
Coraz więcej firm poszerza swoją ofertę o zakup czy rezerwacje online. Niedziwne, skoro mamy możliwość załatwić niektóre urzędowe sprawy czy zrobić zakupy spożywcze bez wychodzenia z domu – wygodne prawda?